Sivut

maanantai 26. heinäkuuta 2010

Seurantaa

Vilin nirsoilu jatkuu edelleen. Piimän saanti kun päättyi, alkoi tuo nirsoilu. Joka päivä syö sentään yhden annoksen. Nukkuu paljon. Saattaa olla, että nämä helteet ovat syynä. Hiukan huolestuttaa silti.

Euforinen olotila on kyllä mukava, mutta eihän se voi kauan kestää. Olen yrittänyt olla näkemättä, että Vili hamuilee noita käpäliään. Äkkiä silmät kiinni tai katse toiseen suuntaan!
Olen ollut huomaavinani, että Vilin silmät vuotavat vähemmän kuin aikaisemmin. Jotain hyvää sentään...

Olen aivan yliherkkä jokaiselle Vilin eleelle, pienikin epäilyttävä liike tai ääni, ja olen jo haukkana katsomassa, mikä on tilanne. Tuossa pari iltaa sitten kun sade ropisi ikkunaan, niin minä olin jo kuulevinani Vilin nuolevan tassujaan. Voivoi.



Mietin, miten Vili pääsisi kortisonista eroon. Vaihtoehtoja ei ole paljon, yksi mahdollinen on se Atopica-lääke. Siitä olen kuullut paljon hyviä kokemuksia, hinta on korkea, mutta pienen koiran kohdalla se ei olisi ongelma.

Sitä mainostetaan kortisonia turvallisempana, sillä haittavaikutukset ovat melko harvinaisia, mutta kun luin sen pakkausselostetta, niin aika pelottavaa tekstiä sieltäkin löytyi.
- Koska siklosporiini vaikuttaa immuunijärjestelmään, sen käyttö saattaa johtaa kliinisesti havaittavien pahanlaatuisten kasvainten suurempaan esiintymiseen
- Sokeritautiin viittaavien oireiden ilmaantuessa hoidon vaikutusta verensokeriin tulee seurata.


Yksi mahdollisuus on, että lopetan kortisonin antamisen ja odotan, mitä tuleman pitää. Pahimmassa tapauksessa täytyisi aloittaa kortisoni uudestaan, siis sillä suuremmalla aloitusannoksella. Se taas aiheuttaa sen viikon pituisen pissarumban, ei kiva.

Ei kommentteja: